Gospel!

I Glimåkra finns det en folkhögskola som erbjuder en gospellinje. Kören från den linjen är på besök i Chicago just nu och eftersom jag känner två stycken (en lärare och en elev), ville jag så klart komma och lyssna på dem. Så idag var jag i "Greater Holy Temple". Jag kom dit ca en kvart innan gudstjänsten började kl. 11, grejen är den att det var en "svart kyrka" så när jag kom dit trodde de att jag hörde till kören. Men när jag berättade att så inte var fallet var det en kvinna som visade var jag kunde sitta och sen var det bara att vänta. Människorna i kyrkan var verkligen jättetrevliga och vilken gudstjänst sen!! 3 timmar höll den på, men hellre en 3 timmar lång gudstjänst i en svart kyrka än en 1 timmes lång gudstjänst i Sverige. Vilket drag det var! Alla klappade händer, stod upp och sjöng med, dansade, tjoade och tjimmade, ni kan ju tänka er hur det brukar vara i filmer. Men det var skithäftigt! Ska lätt gå dit igen ;)
Det var också spännande att komma dit som vit, för plötsligt var det jag som var annorlunda och inte riktigt passade in, fast det gick över rätt fort! Sen var det förstås väldigt kul att träffa Malin och Anna, att träffa nån man kände från Sverige! Och båda två undrade om jag inte var sugen på att gå gospellinjen...och det är jag verkligen!

Efter gudstjänsten tog jag tåget downtown, där träffade jag Anne och vi gick på bio. Vi såg "Fast & Furious" som hade premiär idag. Väldigt bra film om man gillar action! När vi gick ut från biografen möttes vi av snöblandat regn, som om vi inte har fått nog av snön nu! Vi gick till Starbucks, drack varm choklad och pratade i 2 timmar innan vi till slut tog bussen hem...och då hade vädret bara blivit sämre :( Fast lite snö kan inte förstöra mitt humör idag!!

Kram på er! :)
Ida

Jag kräver sol och värme!! Så man kan ta härliga promenader ner till sjön!
Tyvärr går inte solen ner i sjön, får väl se soluppgången där istället.


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, den filmen såg jag också nu i helgen. Tobbes val. Helt ok film sådär en lördagskväll.



Har alltid velat gå i en sådan där "svart kyrka". Verkar vara en sådan grym stämning där.



2009-04-06 @ 11:06:05
URL: http://fraids.blogg.se/
Postat av: Camilla

Va, häftigt

man har ju som sagt sett på filmer men att få vara med måste varit en härlig kännsla

kramar från Camilla

jag plockade årets första vitsippa i går.

2009-04-06 @ 20:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0