Here comes the sun..

Nu när helgen närmar sig så gör även värmen det, på fredag ska det blir mellan 18-26 grader! NICE!
Jag mår bara bättre för var dag nu, det är bra att ha en liten "svacka" ibland, man mår alltid mycket bättre efteråt.

Både Stora M och Lilla C hade "playdates" (lekte med kompisar) idag. Så jag behövde inte gå med Lilla C till fotbollen idag, hon åkte med sin kompis. Och Stora M och hennes kompis skötte sig själva så jag satt och gjorde Sökord, ni vet de där som är som korsord fast du ska hitta olika ord bland en massa bokstäver..haha ja i alla fall så fick jag en bok med 100 sökord av familjen Sellgren-Andersson innan jag åkte, börjar bli riktigt bra på de nu! ;)

Självklart träffade jag Anne och Julia ikväll. Jag och Anne gick till Starbucks och när Julia hade övat färdigt med sin orkester mötte hon oss där och vi gick hem tillsammans. När jag och Anne (som vanligt) stod utanför hennes dörr och pratade, fick vi syn på 2 tvättbjörnar (raccoons) och 1 possum (pungråtta). Rätt coolt faktiskt att se tvättbjörnar, fast jag har hört att de kan bli väldigt aggresiva så man ska passa sig lite för dem. Pungråttorna däremot är ju inte så mysiga, även om de är lite bättre än vanliga råttor som vi har hemma...lägger in lite bilder.

Imorgon blir det bio!
Ha're Bra!!
Ida

Naked-Mango passion och en Varm Choklad var vad jag drack.

Enligt innehåller så ska detta vara det enda som finns i där, alltså inga tillsatser!

Anne åt den här goda banan/choklad-kakan och drack nåt med kaffe^^

 

 
1. Possum/Pungråtta
2. Raccoon/Tvättbjörn

Kommentarer
Postat av: Frida

Spännande att du fick sådana djur, framför allt tvättbjörnar, bara sådär. Det är ju inte ofta man får det. Det är ju inte direkt så att det kommer en tvättbjörn och går utanför mitt fönster varje dag.

2009-04-23 @ 12:32:52
URL: http://fraids.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej vännen,

vad skönt att du mår bätte...den har malt i mitt huvud, så jag var tvungen att kolla texten. Väldigt speciell men kul. "Var har du lagt min mössa, vill du leva med mig..."

Puss mamma

2009-04-23 @ 15:18:58
Postat av: Susanne

Alltså ibland e man trög. Jag läste dagens inlägg och för en sekund hann jag tänka: "Ojdå, vem känner hon mer som heter Sellgren-Andersson?" Jag fattade alltså inte direkt att det var ju OSS du syftade på! Är det senilvarning på sånt eller ;o)



Känns alltid så ledsamt att läsa om när det inte funkar riktigt hos dig, med hemlängtan och så, men lika glad blir man över att sen läsa att det ordnat upp sig. Med goda vänner och en stor portion tålamod kommer man långt...



Söta djur, tvättbjörnarna, men visst kan de bli aggresiva, nog inget man har i sängen och gullar med!



Nu ska jag äntra min säng, nattinatti!



Kram Susanne & c/o

2009-04-23 @ 22:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0