Rainy Sunday

Jag hade mitt andra AuPair möte idag, vi åt lunch på en "Biker Bar". Det är ett lite tuffare ställe, där det hänger många motorcykels knuttar :P Jag hade kollat upp hur jag skulle ta mig dit och klockan  12.10 lämnade jag huset. Jag hoppade på bussen och så långt gick allt bra..tills jag kom fram till tåg/tunnelbane-stationen. Bussen var försenad vilket gjorde att jag missade tåget som gjorde att jag missade den sista bussen jag skulle ta!! När jag äntligen hoppat av tåget downtown så hittade jag först inte busshållplatsen och när jag väl hittat den och bussen kom så frågade jag busschauffören för säkerhets skull och då sa hon att det var fel buss!!! Till slut gick jag tillbaka till tåg/tunnelbane-statione och frågade en som jobbade där, då visade det sig att jag hade varit på rätt busshållplats från början!! Tro det eller ej men 30 min försenad så var jag till sist framme på "Twisted Spoke", biker-baren.
Där träffade jag de andra som fortfarande stod och väntade på bord, så det gjorde ju inte så mycket att jag var försenad. Efter ca 30 min väntan, fick vi ett bord och kunde äntligen beställa lunch! För min del blev det en Chicken-Ceasar Sandwich. Min Area Director (områdesrepresentant) var snäll och körde mig hem sen, hon bor ändå på samma håll.

Ikväll har jag jobbat, mina värdföräldrar skulle på någon sorts skolmiddag med tjejernas skola. Tror det gick rätt bra ikväll, förutom att tjejerna kom i säng 30 min för sent :S Men jag behövde inte ligga hos de ikväll i alla fall, så förhoppningsvis börjar de känna sig lite tryggare nu!

Just nu saknar jag "hemma", inte "hemma" som i Sverige utan "hemma" som i Gånarp!! Ibland känns det som att hela huset här är kaos. Jag är förvisso inte heller så bra på att städa, men sån här röra blir man ju bara trött av!! Och sen alla dessa katter som kissar överallt förutom där de ska. Vet inte hur många gånger jag fått torka kattpiss på tjejernas rum (som dessutom har heltäckningsmatta)!! I fredags berättade jag ju om Sir Lancelot som kommit hem igen och hur han gick och gnällde utanför mitt rum...han slutade aldrig. Så igår tog jag in honom på mitt rum och han fick sova med mig, men klockan 7 imorse vaknade han och väckte även mig med sin "sjönsång". När jag väl gick upp så upptäckte jag dessutom att han kissat på en av mina inneskor *morr*. Även denna natten är han här nere i källaren, och han har precis avslutat första delen av sin konsert, jag hoppas det dröjer länge innan part 2 börjar!!

Det här blev ett långt inlägg, jag behövde gnälla lite för just nu är jag så fruktansvärt trött på hur det ser ut här och alla förbannade katter!! Hoppas på en bättre dag imorgon, då jag ska prata med Emma!! :) Synd bara att jag inte hittar mitt telfonkort, men jag går med glädje och köper ett nytt om det innebär att jag ska få höra Emmas röst!

Puss och Kram, Skumbanan!
Ida

Sir Lancelot och nya hatten, visst är den snygg! ;)

En av Julias bilder, det var en härlig dag! Håller tummarna för en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Tove

Tack för studentkortet! Om du nu visste att jag fått ett sådant... ;-)

Och du...alla katter är inte sådana. Våra sex gör det de ska där de ska, d v s ute! Dom tar bara in möss då och då. Senast i torsdags...Inte kul!!! Men det får jag ta! Eller rättare sagt, Bengt-Arne får ta det...hm!

Jag tvekar inte en sekund på att du reder ut alla missförstånd med bussar och andra fortskaffningsmedel. Klart att du kommer dit du ska på ett eller annat vis! Jag tror på dig!

Kramen, Tove

2009-04-20 @ 17:40:55
Postat av: mamma

Hej vännen,

Hur stavar du egentligen till

sjönsång (skönsång).

Puss mamma

2009-04-20 @ 20:42:46
Postat av: Camilla

Va petig din mamma är då,

Tur att du har så fina kompisar som du kan vända dej till när det känns jobbigt.

puss o kram från camilla

2009-04-21 @ 14:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0