Shoppinglördag!!

Shopping stod på schemat idag, som det gör de flesta lördagarna ^^ Jag och Julia åkte downtown runt 12, efter att vi lämnat tillbaka filmerna vi hyrt igår och att jag fixat ett nytt minnekort till kameran, yeay!! Så nu kan ni äntligen få se bilder igen! Det har verkligen varit toppenväder idag, ca 20 grader varmt, helt vindstilla, så nice.
Runt kl.2 träffade vi Karin och hennes två norska kompisar. Karin är en tjej som jag träffat via facebook, hon är också aupair här men bor i förorten. Hon var supertrevlig! Vi åt lunch tillsammans på Chipotle, deras tacos är såå goda!

När jag kom hem satt hela familjen på verandan, de hade precis ätit kvällsmat. Pratade lite med de innan jag gick ner på mitt rum. Öppnade dörren och såg att typ alla möbler var borta, det är ju utemöbler så de hade tagit min soffa och två stolar, så det känns lite tomt här... Men jag fick städat ordentligt i alla fall, (eftersom allt som hade legat i stolarna och på soffan nu låg på min säng istället)! Sen bar det av till Julia igen, Anne kom också dit. Så det blev en trevlig kväll med massa prat. Julias värdmammas bror är på besök, när jag hälsat på honom sa värdmamman att det var jag som bodde i närheten av Glimminge, och jag sa att mina morföräldrar bodde i närheten, i Västra Karup, varpå de svarar "Ja, det var där affären låg". "Ja, just det, Lindströms" sa jag... Världen är liten som man brukar säga!

Ciao!
Ida
1.

2.3.4.5.6.

1. Köpte hatt på Urban idag :)
2. Sandaler från Akira
3. Väska från Forever21
4. Bikini från Old Navy (Snar ligger jag på beachen i Santa Monica!!)
5. Eftersom det var så tomt efter stolen som stått där fick jag fylla ut det lite..
6. Den fina tishan som jag fick av mamma :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Va taskigt, kunde de inte ha förvarnat att de var möbler som de brukade använda, bara lägga undan dina grejor.

Jag har tvättat och vädrat sommarkläderna eftersom de har varit möss och hälsat på. Det har också blivit endel trädgårdsarbete i det fina vädret. Mikael har flyttat ut i stugan.

Många kramar från Camilla och familjen

2009-04-19 @ 12:29:51
Postat av: Tove

Jag håller fullständigt med Camilla! SÅ gör man väl bara inte! Och bara det att gå in i ditt rum när du inte är hemma!!!? Och sen till råga på allt ta de möbler du hade! Var glad att du fick behålla sängen åtminstone! Och kläderna!!

Snygga sandaler du köpte! Såna skulle jag också kunna tänka mig, men nu är det ju så att jag har "klumpfötter"; korta, breda o hög vrist; det blir ju klumpfötter. Så jag kan aldrig köpa vanliga, snygga o fräcka sandaler som alla andra kan. Får hålla till godo med de som passar! Och det får jag kanske vara nöjd med. Ska väl vara glad att jag i alla fall HAR fötter... ;) Nu får jag nog försöka fortsätta saneringen i sovrummet! (plocka undan kläder som ligger på alla möjliga ställen. Men det är i alla fall ingen som kommer och tar de möbler jag har!) Och sedan är det resten av huset som ska saneras så jag kan ha födelsedagskalas om nå'n vecka! Suck! Men det är gott när det är klart!

Många kramar från Tovan

2009-04-19 @ 17:35:26
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-20 @ 05:28:43
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0