Helgen spenderad i Kalamazoo

Som ni vet så åkte jag till Michigan i fredags, jag åkte närmare bestämt till ett ställe som heter Kalamazoo. Där hämtade Camilla mig och vi åkte hem till henne i Plainwell. Mitt tåg var försenat 2 timmar, så istället för att komma 9.30 så kom jag 23.30.. Segt som sören, men vad kan man göra? Den kvällen åkte vi bara hem och slängde oss i sängen, snackade ett tag förstås.

lördagen åkte vi till ett köpcentrum i närheten, efter att ha ätit svensk müsli och svenskt knäckebröd till furkost, LYCKA! Det blev lite nya inköp, en klänning och tröja på Forever 21 och en go' tjocktröja på Hollister. När vi var nöjda åkte vi in till Kalamazoo för att gå på bio. Det blev "The Timetravelers Wife", väldigt bra film!! Absolut sevärd! Den är ju baserad på en bok, så den tänkte jag sätta tänderna i så snart som möjligt.
Efter filmen kollade vi in en restaurang men den öppnade inte förrän 30 min senare. Vi besämde oss för att vänta och gick en sväng i downtown Kalamazoo..5 minuter senare var vi tillbaka vid restaurangen. Det är ingen stor stad ;) Nu orkade vi inte vänta längre (kallt som sjutton var det också!), så vi gick till en annan restaurang.
Efter grillspett, majs och dessert, bar det iväg hemmåt igen. Kvällen avslutades lugnt med "Gone baby gone" och "Twilight". Bra filmer båda två, fast jag förstår inte Twilight-hysterin, tycker den är lite överdriven!

Vi hade lite extra sovmorgon idag, söndag. Efter frukosten så tog vi bilen till Plainwell Icecream, grymt god!! Ett väldigt mysigt litet ställe var det också :) Sen körde vi till ett "plaza", kollade lite i en skoaffär, ett par klädaffärer och gick en sväng på Target. Träffade en lite väl trevlig skoförsäljare i skoaffären, fast heller att de är lite för trevliga än otrevliga förstås. På Target köpte jag Katie Meluas nya skiva "Pictures", riktigt bra skiva!! Och för bara 10$, det kallar jag fynd! Tåget hem var också försenat men "bara" 30 min. Kom hem lagom till middagen var serverad, så jag käkade med familjen. Efter en välbehövelig dush så hamnade jag här. Väntar på att Christina ska höra av sig. Hon är den nya aupairen i Annes värdfamilj. Har inte träffat henne än, så vi tänkte ses idag, men hon blev tvungen att jobba över, så vi får se hur det blir..
 


krams.


Kommentarer
Postat av: Fraids

Tack Ida för att du finns så att man slipper känna sig ensam i all denna Twilight-hysteri. Det är inte det att filmerna inte är dåliga, men alla verkar vara helt uppe i Pattinsson. Jag fixar inte detta. Jag får panik!



Puss på dig annars,

2009-08-31 @ 04:58:17
Postat av: mamma

Hej vännen, jag ser fram emot att få lyssna på skivan...hon tillhör mina favisar som du vet!

Puss, puss

2009-08-31 @ 17:17:56
Postat av: Olivia & Gnista

Hej! Hur är det? Nu går jag in på min sista praktik vecka, tråkigt men sant :( Mormor ringde oss ikväll och som hon saknar dig! Så jag ska hälsa från henne med en STOR kram! Vi måste skypa snart, när kan du?



Pussar Olivia & Gnista <3

2009-08-31 @ 21:43:53
URL: http://gnistuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0