"Regnet det bara öser ner"

Regn, regn, regn..och vad passar väl bättre då än att gå på museum? Och det var precis vad vi gjorde, Stora M, Lilla C och jag åkte till Museum of Science and Industry för ett par timmar. Lite tjat och gnat krävdes för att få de dit, men väl där hade vi hur kul som helst!!

Ikväll följde jag och Caroline med Madelaine till Svensk-Amerikanska muséet. De hade en dialog där, hur det är att vara svensk immigrant, eller immigrant över huvudtaget. Det var väldigt intressant att lyssna på alla som kom dit, att höra deras berättelse. Vissa hade föräldrar som flyttat hit och som minns hur det var att växa upp i Usa som svensk, andra hade far- eller morföräldrar som flyttat hit och berättade hur det var att vara 2ra generationen att växa upp här. Sen finns det ju de som flyttade hit när de var unga, som Madelaine till exempel.

När vi kom hem packade jag lite, det bär ju av till Michigan och Camilla imorgon!! Så jag lär inte skriva på hela helgen.. Sen tittade jag och Caroline på lite fler avsnitt av "Supernatural" och delade på en öl med bärsmak, det ni! Det är faktiskt godare än vad det låter ;)

Cirkus-delen :)


Idea Factory, här kan man testa och exprimentera en hel del med allt möjligt.



krams.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Var vi inne i den delen? Andra bilden!

2009-08-28 @ 16:21:10
Postat av: mamma

Hej vännen, ha det bra i Michigan, så hörs vi i nästa vecka.

Puss och kram, mamma

2009-08-28 @ 18:47:00
Postat av: Ida

Nä, vi var aldrig inne där för det är för barn upp till 10 år ^^

2009-08-28 @ 20:28:18
URL: http://kristallregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0