Pust..

Det verkar lösa sig med skolan, pratade med Michelle och hon berättade om en kurs som man kunde ta under 2 helger och som täcker 6 credits. Så jag tror jag ska satsa på det. Eller så går jag bara en helg, vilket man också kunde göra, och behåller min engelska kurs..hmm, får sova på saken.

Idag var det första "vanliga" jobbdagen på tre veckor, och självklart lyckas jag göra fel och få en liten utskällning av Madelaine. Ibland blir jag så trött!! Vad som än händer så är det alltid aupairens fel verkar det som, inte bara i mitt fall utan hos mina vänner också..det är sorgligt kan jag tycka. Jag förstår liksom inte hur föräldrarna tänker riktigt.. Men det blev bättre fram mot kvällen igen, så det känns väl ok nu. Men ibland har jag bara lust att packa väskorna och åka hem igen. Men det känns dumt, nu när det är mindre än halva tiden kvar. Dessutom kommer Julia hem om en vecka, förhoppningsvis blir det lite lättare att stå ut då.

Grannen Grace kom över på middag ikväll, hon ligger i skilsmässa för tillfället, en hemsk sådan! Jag kan förstå om man vill skiljas, men att man ska stämma varandra och bli värsta ovänner känns väl ganska onödigt, eller? Särskilt när en liten dotter är inblandad.. Jaja, jag hoppas på det bästa för dotterns skull! Vi satt och pratade länge ute på verandan iaf, Grace, Caroline och jag. Trevligt!


Den här bilden har ingenting med nåt att göra, mer än att den gör mig glad.
Har så många fina minnen från den här teatersalen, tillsammans med
den här underbara klassen!  Nu blev inte projektet som vi höll på med här
jättelyckat, men vad gör det när man har världens bästa klassisar??

krams.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen, det sa jag väl, att det skulle ordna sig med skolan. Vilket projekt är bilden ifrån? puss och kram mamma

2009-08-25 @ 20:53:06
Postat av: Moster Eva

Hej Ida! Nog ser det ut att lösa sig för dig denna gången också.Du är så redig som fixar allt,(jag tänker på skolan).Nu vet jag inte varför du fick ocett av värdmamman men det var säkert INTE befogat iallafall, hon vet bara inte hur mycket hon kommer att sakna dig när du har åkt därifrån och vilken nytta hon har haft av dig. Vet inte om du har pratat med någon sen i lördags men Daniel o Petra döpte Robin till Robin Daniel Ebbe. Du kan ju bara ana hur stolt en viss gammelmorfar var. Ha det jätte bra så hörs vi igen.

Kramar från Eva

2009-08-25 @ 21:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0