Fredag

Dagen flöt faktiskt på väldigt bra! Mycket lek bl.a. med små plastdockor. M var ganska mycket själv på deras rum, vi fick absolut inte komma in!! När hon var klar visade sig att hon hade byggt upp en hel värld med små hus, en restaurang, en leksaksbutik, doktor, museum, möbelaffär och en djuraffär. Så sen lekte vi där ganska länge. Jag och C spelade även lite på datorn, spelade Pettson & Findus och Kannan, kommer ni ihåg när Kannan gick på tv och det var barn som tävlade mot varandra i olika spel? Det var helt ok faktiskt, om inte annat så för nostalgi-känslan :)

Idag har det snöat igen och det har blivit kallare. Men det har i alla fall inte snöat så att det lagt sig på marken, skönt!!
Så hela helgen ska det vara kallt och sen ska det tydligen bli varmare igen..
Har pratat med Sophie ikväll, skönt att veta att hon är på samma sida atlanten och att vi nästan är i samma sits. Jag hade en bad day igår och hon hade en bad day idag, då är det skönt att ha nån att prata med som vet vad man snackar om!
Igår öppnade jag Emmas brev, (Emma, en kompis till mig gav mig ett brev när jag fyllde år som jag inte fick öppna förrän jag kände mig ensam i Usa), det var ett fint brev :)
Nu är det verkligen dax att sova!!
Hang on!
Kram Ida
(Ps. den här fina dikten fick jag av Emma Ds.)

A part of you has grown in me, and you see,
it is you and me together forever and never apart,
maybe in distance but never in heart.


Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Nu är det lördag morgon i Kvibille. 3 gr kallt men hög fin luft så det blir nog en fin dag. Hoppas det blir av att du kan träffa Bob o Sue i helgen om du nu har haft lite "bad day's", så du får lite andra och prata och umgås med. Vi har ju en födesedagsgris i morgon men han åker till Västerås i dag och Huddinge i morgon så vi får ta det en annan dag. (Han är ju ändå inte lika långt borta som vissa andra på födelsedagen). Ha en skön helg.

Jättekramar från Kvibille gm Eva

2009-02-28 @ 09:36:40
Postat av: mamma

Hej vännen,

attans va hon e snabb, moster Eva.

Vilken fin dikt du fått av Emma. Här är

allt som en vanlig lördag, löste melodikrysset.Kunde nästan allt men gick bet på ett par frågor, får väl prata med mormor.

Saknar dig, kram mamma

2009-02-28 @ 12:07:58
Postat av: Olivia

Hej! Kolla du min blogg? Hehe.



Saknar dig!!



Kramar Olivia

2009-02-28 @ 12:52:05
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: Tove

Hej Ida!

Efter några veckors sjukdom har även jag fått den äran att erhålla adressen till din blogg. Så nu kan jag också följa dig här hemmifrån.

Hoppas det är OK?! Du vet; alla kollegernas barn är ju lite mina...! Så det är väl inte mer än rätt tycker jag!

Nu är det dags för mig att fixa till nå't gott att äta så här på lördagskvällen.

Ha det så gott min vän!

Kramar från Tove!

2009-02-28 @ 17:39:42
Postat av: simon

hej ida vad gördu nu jag har fot emesen idag jag vil kata me daj jag har katat mied tobias jag har in veb kam ra och en mikro fån

2009-02-28 @ 19:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0