Skridskoåkning i vårvärme

Idag har det varit riktigt varmt ute, 10 C!! Och tydligen så hade tjejerna sagt till Madelaine imorse att de vill åka skridskor efter skolan, så jag och Madelaine bestämde att hon skulle hämta oss 10 över 3. Så när vi kom hem från skolan satt Madelaine i bilen och väntade, men då plötsligt ville de inte längre!! Jag trodde jag skulle bli knäpp, så var det nämligen sist vi skulle åka skridskor också. Egentligen är det nog mest storasyster som inte vill men då ska ju inte lillasyster vara sämre, för hon ska ju göra allt precis som storasyster! Så efter ett antal raseriutbrott från oss allihopa satt vi till slut i bilen på väg mot isbanan. När vi kom fram var storasyster fortfarande väldigt sur och fick för sig att hon skulle sitta på trottoaren, men efter lite lirkande från min sida följde hon med till isbanan. Vi tog på oss våra skridskor och gick ut på isbanan som hade smält lite i värmen så på vissa ställen var det ca 2 cm vatten..men det gick att åka ändå :P Och vi åkte länge för plötsligt var det jättekul att åka skridskor!! Jaja, skönt att det slutade bra i alla fall!
När vi kom hem lekte vi lite, och nu har klockan blivit alldeles för mycket igen...
Har förresten kollat upp ett gym som ligger 5 minuter bort, det verkar bra, ska nog gå dit och köpa ett medlemskort så fort jag har pengar!
På söndag ska jag äta middag med Bob & Sue, de kommer och hämtar mig här kl.1 så jag behöver inte vara orolig att jag inte ska hitta!! :P
Hang on!
Ida
Isbanan i Hyde ParkLekte lite med kameranLekte med kameran
Se, jag kan ändå ta rätt så många bilder trots batteriet på kameran. Men jag får ta en bild, sen stängs den av, vänta ett tag, sätta på den igen och jag kan ta en ny bild osv. Ser ni hur mycket vatten där var?? De två sista bilderna bjuder jag på, jag och Lilla C lekte lite med kameran ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej vännen, har haft strul med datan hemma, kunde inte gå in på nätet igår. Så skriver från jobbet nu. Alla hälsar till dig. Vad kul att du ska till Bob och Sue på söndag. Mormor och morfar kanske skulle komma hem till oss, så jag tänkte vi kunde skypa då men vi får se om det passar. Kram mamma

2009-02-26 @ 06:53:56
Postat av: Olivia

Hej! Hahaha så bra att de löste sig till slut och de känner man ju igen, haha. Sååå söta barnen är!! Längtar tills man får träffa dom ju.



Kramar i massor Olivia och Gnista <33

2009-02-26 @ 08:11:57
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: Frida

Det ser väldigt härligt ut. Jag har inte åkt skridskor på år och dar. Såhär ser jag ut när jag ser bilderna---> :D Vad är det för fel på kameran då? Jag hänger inte riktigt med.

2009-02-26 @ 09:05:08
URL: http://fraids.blogg.se/
Postat av: Göran

Hej, Du verkar trivas.

Synd med kameran, bilderna blir alldeles förvridna typ näst sista bilden. Du ser jättekonstig ut där. Byt batteri......



/G

2009-02-26 @ 20:41:05
Postat av: Berit Hjal¨marsson

Hej Ida

Jag har nu äntligen tagit mej tid att gå in och läsa på din blogg.

Du verkar ha funnit dej tillrätta, jag hade inte trott något annat, trevlig och social som du är.

Här hemma går allt sin gilla gång.

Ha det gott, tills vi hörs igen, jag kommer att följa dina äventyr framöver.

Kram från Berit m.familj

2009-02-26 @ 23:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0