Söndag

När vi väl kom iväg igår, fram emot eftermiddagen så var planerna totalt ändrade. Istället för att luncha på Pancake House tog vi bussen downtown. Vi åt kinamat på ett ställe som heter Panda Xpress sen gick vi till Borders, ett ställe där man kan köpa böcker, musik och filmer (tre våningar, ni kan ju tänka er hur  mycket där finns!!). Julia behövde en ny dagbok och en present till ett av sina barn. När vi varit där ett tag så bestämde vi oss att gå på bio, kul när det blir sådär spontant! Vi köpte biljetter till "He's just not that into you" och fast att det var 45 min kvar tills den skulle börja så kunde man gå in i salongen. Behöver jag säga att det var stort? Dessutom har man inga bestämda sittplatser utan man sätter sig där det är ledig helt enkelt. Filmen var jättebra, klart sevärd!! Trodde att det skulle vara en typisk romantisk komedi men icke! När filmen var slut ville Ann titta på huset som Batman tydligen hängde på (har inte sett den filmen), så efter att ha gått ett tag utan att vi sett det bestämde vi oss för att gå tillbaka. Och då, när vi vände oss om så sa Ann "Men där är det ju" haha, jaja så nu har jag sett det också.
Vi tog bussen hem och Ann följde mig hem. När jag kom hem tittade min hostföräldrar på en film som hette "Night on earth", inte lika sevärd... Idén var häftig, man fick följa taxibilar i olika städer i världen. Först var man i LA, sen New York, Paris, Rom och till sist Helsingfors. Och det utspelades vid 4 på morgonen. Men en väldigt speciell film, kan inte riktigt bestämma mig för om den var bra eller dålig.

Idag skulle jag, Ann och Julia ha bowlat men Julia har fått ögoninfektion så vi ska kanske fika här i Hyde Park istället.
Ann och Julia verkar vara två toppentjejer!! Så det känns bra att jag har träffat de, nu är det inte lika ensamt längre!! :)
Hang On!
Ida
  Här är lite bilder från Downtown, det är lite skillnad från storstäderna där hemma!! Den sista bilden är här i Hyde Park.
Ser ni vad mycket snö det har kommit?? Ruskigt kallt har det också blivit!! Fast jag har förstått att vädret där hemma är ungefär detsamma..
 

Till slut är här en länk till ett litet test mitt i denna Melodifestivalhysterin som är där hemma och som jag tyvärr inte riktigt kan vara en del av i år.
http://quiz.msn.se/quiz/midas/melodifestivalen/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0