Helgen som gått


I lördags började jag jobba först runt 1.30 tror jag, jobbade till 4. På kvällen åkte jag och Anne till Summerdance, det är i en av parkerna downtown. Först lär de ut en dans under en timme och sen har de ett liveband och så kan man dansa i två timmar ungefär. När vi kom dit mötte vi upp Emma. Vi tittade mest ett tag, där var hur mycket folk som helst, så vi gick och köpte dricka istället. Lite senare tog vi bussen till Navy Pier där vi skulle möta upp Arul, en kille från dansklassen. När vi kom till Navy Pier väntade vi ett tag på Arul, men gick till slut till en restaurang för lite kvällsmat. Vi satt ute och åt, det känns så härligt somrigt! Arul kom lagom till desserten. Efter middagen gick vi för att se fyrverkerierna, (Navy Pier har fyrverkerier varje onsdag och lördag), Julia dök också upp lagom till det började. De var väldigt fina, kändes som nyår mitt i sommaren. Vi avslutade kvällen med att gå och se Harry Potter and the Half-Blood Prince. Den var bra, blev väldigt sugen på att läsa boken igen, känns som att jag har glömt en hel del!

Idag har det varit shopping på schemat. Först var det bara jag och Anne, men under dagen kom på Jule och Julia ner till stan. Jag köpte ett par nya skor, ett nytt hårband (eller headband som de säger här och som jag tycker låter mycket bättre..) och en ny väska. Vi var inne på Saks Fifth Avenue och jag önskade att jag var gift med en rik man som lät mig shoppa på hans kreditkort ;) Ett par äkta Louboutains hade ju inte varit helt fel...
Efter en heldag på stan gick vi för att äta middag på Cheescake Factory. Jag och Julia delade på en pizza och på chokladdoppade jordgubbar. Gott!!
Imorgon är det jobb som gäller, också måste jag fråga Madelaine om jag kan åka till Michigan nästa helg...

Mina nya high heels!


Köptes på Navy Pier..hårbandet köpte jag på Urban idag.


Rea på Urbans, klart man måste passa på!


krams.


Kommentarer
Postat av: Fraids

Det var jättefina skor Ida! Supersnygga!

2009-07-20 @ 10:23:48
Postat av: Olivia

Skorna var cool men jag gillade tröjan!! Passar till mina byxor ju :P <3

2009-07-20 @ 12:13:05
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: FARMOR

Tack IDA för kortet vi kom hem i söndags kväll.

Snygga skor men kan du gå med dem? Puss och kram farmor

2009-07-20 @ 22:51:29
Postat av: Emma

Oh, kan du inte maila det kortet på oss till mig? Jag ser ju så brun ut och har nästan inga kort alls från den här sommaren :P. Jag hade det jätte trevligt i lördags, vi måste definitivt göra om det snart :)

2009-07-21 @ 05:02:23
URL: http://nilima.blogg.se/
Postat av: Linnea

visst var harry potter bra. jag tyckte att de hade hoppat över lite mycket men det funkade ändå :D Älskar dina skor vill ha :P

2009-07-22 @ 11:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0