The Art Institute

Ikväll träffade jag Bob & Sue, har inte träffat de sen familjen var här. Jag fick också träffa deras dotter Elisabeth :) De bjöd med mig till en visning av den nya delen i konstmuséet. Så, så fort Philip kom hem 17.50, rusade jag till bussen för att kunna träffa de 18.15 och vilken tur jag hade, bussen kom precis när jag gick över vägen och 20 min senare stod jag utanför muséet! När vi gått runt och tittat på alla Picasso, Duchamps och andra konstverk gick vi till Millenium Park för att äta lite. Härlig sommarkväll!


Tittade på lite gamla Abba-videos (har haft "You owe me one på huvudet hela dagen..)
 och hittade det här klippet. Det är från "Abba down under" som visades i Australiensk
tv. Hasta Mañana 


Man hittar ju så mycket kul på youtube så här kommer ett klipp till.
Här jammar Abba tillsammans med Olivia Newton-John och Andy Gibb.
De spelar Beach Boys "Help me, Rhonda" och "Barbara Ann", Frida bjuder
dessutom på lite opera. Från ett tv-program på 70-talet...Enjoy!!


krams.

Kommentarer
Postat av: Fraids

Duchamp i mitt hjärta! :P

2009-07-30 @ 09:07:09
Postat av: Moster Eva

Hej Ida!

Nu är det nära till att du får huset för dej själv.

Vad ska du hitta på då? Njuta hoppas jag! Inget skönt sommar väder här inte. Igår kom det ett skyfall + åskväder, idag skiner solen men blåser näst intill storm. Min sista semesterdag idag sen börjar allvaret igen. Jonas är iväg på cykel med hockeyn på "kick of" idag och imorgon, och Magnus ligger och sover. (kl. är nu 12.14) Svensk tid.

Ha det bra vi hörs. Eva

2009-07-31 @ 12:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0