Helgens bravader!

Lördag
I lördags var jag tvungen att jobba några timmar, som tur var blev det inte allt för jobbigt. Jag slutade jobba kl.2 då jag tog en snabb dusch innan jag begav mig downtown. Väl i stan träffade jag Camilla (tjejen som jag träffade i New Jersey) och hennes kompis på Corner Bakery. Åt en väldigt god Pesto Cavatappi där! Vi satt och snackade en timme eller så innan vi gick skilda vägar. Jag bestämde mig för att gå runt i stan lite, så det blev en sväng in på Forever 21 och H&M. På Forever 21 hittade jag en jättefin kofta, jag hade inte så mycket pengar med mig men 20 dollar hade jag råd att spendera. Men när jag skulle betala så sa hon i kassan att jag skulle betala 6.05 eftersom koftan var på rea och numera kostade 4 dollar. Snacka om fynd!! 16 dollars rabatt!! På H&M är det ju just nu "Fashion against aids" så jag gick för att spana in alla tröjor och köpte till slut en som Yoko Ono har designat.
Jag visste att Anne fortfarande jobbade men tänkte att hon kanske ville komma downtown när hon slutat för att gå på bio. Så jag ville inte åka hem utan tog en promenad i Millenium Park och ner mot sjön, vädret var ju dessutom underbart!

Det visade sig att Anne inte slutade förrän 9 så jag rinde upp Camilla igen. De hade bestämt sig för att gå till Hancock Building för att se kvällsutsikten. Jag hängde på. Först fick vi stå i kö till hissen, sen fick vi vänta på att få ett bord. Jag beställde en alkoholfri drink men servitrisen bad ändå om leg. det är ju nämligen så att efter 9 eller nåt så kallas det för en bar och eftersom jag inte är 21 får jag inte ens vara där inne :/ Så nu har jag blivit utslängd från Hancock Building.. Camilla och Maria följde med mig ner, och de bestämde sig för att gå till Cheesecake Factory medans jag gick för att träffa Anne som nu befann sig downtown.

Jag och Anne gick till biografen för att se "Night at the Museum 2", väldigt bra film faktiskt. Blev positivt överraskad :D
Filmen var slut runt 12.30 så då tog vi bussen hem och stöp i säng direkt!

Söndag
Idag åt jag och Anne frukost på "Pancake House" . Jag åt Jordgubbs Crepes med färskpressad apelsinjuice, smaskens!! Ikväll hade Julia konsert så jag och Anne gick dit för att lyssna. Väldigt fint! Clara, en av tjejerna som Julia tar hand om satt brevid mig och Anne under andra delen och där har vi en tjej med sprall i bena. Hon brukar försöka prata tyska med mig också :S

Efter konserten skulle Julia vara med sina föräldrar från Tyskland (de kom igår). Jag och Anne gick hem var och en till sig för att äta middag (kvällsmat), sen kom Anne hit och vi tittade på "Dansar med Vargar".

Nu pratar jag lite med mamma :) Här är det ju fortfarande Mors Dag <3

Go Natt, Go Natt!!
Ida

P.s. Nya bilder på bilddagboken D.s.

Kommentarer
Postat av: Tove

Det kallar jag REA! Det är lite lönt!

Du får träna på många språk...! ;-)

Kram, Tove

2009-06-01 @ 20:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0