Dunkin' Donuts

Solskenväder har det varit idag, men inte har det varit varmare för det!
När jag hämtat flickorna från skolan bestämde vi att vi skulle gå till "Dunkin' Donuts", ett café här i området. Vi gick hem för att lämna deras väskor och för att hämta deras inlines. När vi gått en (åkt, för flickornas del) en bit så trillar Stora M mitt i en stor lerpöl..! Hem igen, så att att hon fick byta om, tack och lov så slog hon sig inte så farligt! Till slut kom vi i alla fall fram. Tjejerna åt varsin Choklad-donut med chokladöverdrag och jag åt en gigantisk blåbärsmuffins.

Ikväll var det filmkväll igen :P "Sweet Dream" hette filmen vi såg. En fin film om hur värdefullt livet är, rekomenderas varmt!
Och, ja..jag vet att det är mycket filmtittande, men det är ett bra sätt att umgås! Sen finns det faktiskt inte så mycket annat för oss "små" aupairer att göra så här i vintertider..
Hoppas allt är bra med er därhemma och att snön inte stannade alltför länge!
Kramar
Ida


Har glömt att berätta att ett hus brann ner här för ett par veckor sen, tråkigt
men sant. Bara stenfasaden finns kvar.


Förstår inte riktigt varför de har bebis-gungorna så högt upp, det måste ju
vara ännu jobbigare att lyfta upp barnen och det är ju inte precis så att de
har långa ben som kan nudda marken...


Kommentarer
Postat av: Tove

Jag gillar din fikakultur!! Den hade jag gärna hängt med på! Även din andra kulturutövning kan jag tänka mig att delta i; att titta på film. Sedan har vi det där med att kombinera fika och läsa bok! Det diggar jag också! Kan du se'n kombinera ALLA tre; då är det fulländat!

Kram från Tove

2009-03-14 @ 14:46:49
Postat av: Linnea

Heej!

Nu har det varit Final i Melodifestivalen. Malena Ernman Vann med låten La Voix. Caroline af Ugglas kom 2:a, hur dåligt e inte det?? Men E.M.D kom 3:a och Måns kom 4:a det e bra iaf :) Men det är synd om Molly Sandén hon fick bara 2 poäng.



Pussar <3<3

2009-03-14 @ 22:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0