Snön ligger vit på gator och torg..

..det är bara det att det inte är  julafton(!!!) och att jag nu är himlans trött på all snö och kyla (även om det knarrar väldigt mysigt under skorna)!!

Imorse pratade jag med La Familia och mormor&morfar, tyvärr funkade inte skype lika bra som det brukar men det var trevligt ändå! Jag fick ju trots allt se dem och höra deras röster, vad mer kan man begära??
Efter en sväng till CVS (en vanlig livsmedelsaffär) så gjorde jag mig i ordning och satt en stund vid datorn. Kl.13 kom Bob & Sue och hämtade mig här, service! Sen åkte vi hem till deras område, de bor nämligen i norra delen och jag i södra delen av Chicago, det tog ca 30 min. Vi åt på en liten restaurang/fik, vet inte riktigt vad jag åt men det var nåt mexikanskt med kyckling och avokado ;) Vi köpte med oss varsin kaka och åkte sen hem till deras hus. Det är mycket mindre än det som jag bor i men väldigt mysigt! Vi pratade en hel del, drack te ( nu tycker jag nästan att det är gott..) och åt våra kakor. Jag åt en choklad cupcake (ser ut som en muffins) med frosting (typ kräm som man lägger ovanpå) av vit choklad, gott!! De var jättetrevliga och vi pratade om allt möjligt, bröllop, teater, olika kulturer, you name it! När klockan började närma sig halv 6 körde de hem mig. Vi ska antagligen träffas den 15 eller 22 mars och då ska vi antagligen gå på nåt museum eller se nån teater :) Trevligt!!

Var inne en sväng på gymmet här också, men jag såg ingen personal och fattade inte riktigt vart man skulle gå :S Men de har pilates och yoga klasser, jag är väldigt sugen kan jag säg!! Ska fråga Ann och Julia om de varit där nån gång. Tänkte att jag kunde fråga Anna också, hon var aupair här innan mig och var tydligen ofta på gymmet.

Kram på er alla!!
Ida


En Moské mitt i Hyde Park, den passar inte riktigt in här..


Stopp-skyltarna känner man i alla fall igen!


Visst är det här ett gulligt hus!! Jag tycker det är jättefint och LAGOM stort!
Jag vet inte om ni ser det, men de har som en hamock (eller en bänk upphängd
i kedjor), på verandan. Det har nästan alla hus här och det känns så där
typiskt amerikanskt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej vännen,

vad kul att ni verkade gilla varnandra, du och tha Chenells. Mormor och morfar tyckte oxå att det var kul att höra och se dig. Ha det bra, kram mamma.

2009-03-02 @ 07:35:46
Postat av: Tove

JUST en så'n "hängsoffa" i kedjor har jag alltid velat ha!!! Och som du säger; det känns verkligen typiskt amerikanskt. Det finns alltid en sådan på verandan som går längs hela husets framsida, i alla amerikanska filmer. Jag kan tänka mig en så'n veranda också! Jag är inte så'n! Kanske det kan bli så när jag blir stor...?!?! ;-)

Kram från Tove

2009-03-02 @ 19:19:19
Postat av: Tove

OH, jag glömde ju...: jag har letat upp dig i skype och lagt till dig i mina kontakter! Hoppas det är OK? Kanske vi kan ta ett litet snack nå'n gång, eller en chat?!

Tove igen!!

2009-03-02 @ 19:21:56
Postat av: Olivia

Hej! Vilket gulligt hus dom bor i =) Vi har fått rätt på Wii nu, pappa var inne med de så fick han köpa ny kontroll nummer två =D Haha nu är de inte bara kram från mig utan Gnista mä =D



Kramar Olivia & Gnista

2009-03-02 @ 21:35:34
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej Ida!

Jag hoppas du har det bra & att du verkligen trivs?! kramar Elin.

2009-03-03 @ 17:03:47
URL: http://fontanaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0