Söndagsbio

Idag har jag varit på bio. Ann ringde och frågade om jag ville följa med och titta på "Watchmen", visst, varför inte tänkte jag. Det har ösregnat i princip hela dagen och så klart även när vi skulle gå till bussen!! Hade först mina vinterskor men bara av den lilla biten som jag gick för att möta Ann, var de dyngsura! Hem igen och byta dojs och sockar. Ut i regnet igen, nu med converse på fötterna...låter ju inte så himla bra det heller. Men faktiskt var skorna torra när jag gick på bussen, antagligen för att regnet avtagit en aning. Väl inne i city började det om möjligt regna ännu mer och det klarade inte mina skor av, så när vi kom fram till bion hade jag ett härligt fotbad i skorna :/ Jag hade varit klok nog att packa med extra strumpor som jag kunde byta till när de släckte ner i salongen och filmen började.
Filmen var inte alls bra, förstod ingenting..hemska slagsmål och ingen direkt story. Fast det var lite kul att den svenska skådespelerskan Malin Åkerman var med, man blir lite stolt då ;) Fast det hjälpte ju inte storyn precis...Så om någon har funderat på att sen den, gör det inte!! Lägg inte en massa pengar på bio i alla fall!!
När filmen väl var slut, den var 3 timmar lång(!!), var vi aningen stressade! Grejen var den att jag var tvungen att vara hemma igen kl.18 då jag skulle börja jobba och klockan var nu halv 6. Eftersom man aldrig vet när bussarna går här och man vet att de går mer sällan på söndagar så blev det att vi tog en taxi hem. Spännande dag!! :P

Ikväll var det första gången jag skulle "natta" flickorna och tja, det gick väl inte jättebra. Visserligen låg de i sin våningssäng innan 21, men tror ni de somnade?! Lilla C var helt uppe i varv och när hon väl lugnat ner sig lite ringde telefonen. Det var Philip som undrade om allt var ok. Jadå, inga problem, tyckte jag. Vad jag inte visste var att Stora M hade bett honom ringa så att han skulle kunna sjunga en godnatt-visa (Babyn min, från Dumbo närmare bestämt) för dem, som han tydligen alltid brukar göra. Så vi ringde upp Philip igen, men fick inget svar. Stora M blev ledsen så jag la mig uppe hos henne och sjöng lite svenska godnattvisor, typ Byssan Lull, som hon tyckte mycket om. Efter ett tag kom Lilla C också till ro, tror faktiskt att hon somnade. Men Stora M var vaken ända tills Madelaine och Philip kom hem, alltså runt 22.30. Fast jag tror att det var mycket för att det var första gången, jag hoppas det i alla fall!!

Snacka om kaotisk dag!! Men man ska väl ha sådana också...
God Natt på er!!
Kram Ida

P.s På tal om svenska skådisar i amerikanska filmer, så såg jag att Stellan Skarsgård ska vara med i filmatiseringen av Dan Browns "Änglar och demoner", som för övrigt verkar riktigt bra! Borde läsa boken.. D.s 


Ifall det är så att någon har missat Malin Åkerman, så är det här en bild
på henne :)


Kommentarer
Postat av: Iskra

Soffelicious umgås ju nu med Malins lillasysyter! Avis eller vad!?

2009-03-09 @ 07:34:10
Postat av: Frida

du gjorde ett mycket gott försök med att få barnen till att sova tycker jag. det är inte lätt när saker är nytt både för dig och barnen skulle jag tro. fast vad vet jag?

2009-03-09 @ 10:15:52
URL: http://fraids.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja de lät som en väldigt jobbig men rolig dag =) Jag vet själv hur de var att lägga jobbiga små ungar som inte vill sova va med om de i lördes, haha. Men dom somna tills slut dom med efter man läst Peter Pan 3 gånger, haha! =D



Kramar Olivia

2009-03-09 @ 12:01:37
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vad gulligt att de vill höra god-natt visor när de ska sova. Som Olivia sa vet vi hur det e :P Kevin somnade nog vid 11 och Max vid 23.30.



Pussar <3<3

2009-03-09 @ 18:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0