St Patricks Day

Irländskt har det varit idag! Åkte ner downtown tillsammans med Ann, Julia och Lisa (Julias kompis) för att se den stora paraden och den gröna floden. Det är faktiskt så att de färgar floden grön på St Patricks Day. Solen sken ikapp med allt folk på gatorna, så det var en trevlig förmiddag.
Väl hemma fick jag jobba ett tag, vi spelade bl.a. "Den försvunna Diamanten", gissa vem som vann ;D

Efter middagen gick jag över till Julia för att hämta lite grejer. Där fastnade jag sen i ett par timmar, kollade på lite filmer på youtube och på lite bilder från våra studenter. Mycket trevligt!! :)

Såg även att Malena Ernman vann melodifestivalen vilket jag inte riktigt kan förstå, och att Caroline af Ugglas kom tvåa...hur tänker svenska folket? Eller var det kanske den där hemliga internationella juryns fel??
Spelade faktiskt upp lite olika bidrag för Julia och Lisa, de tyckte varken att Malena Ernman eller Caroline af Ugglas var särskilt bra. Däremot gillade de Alcazar och Måns.

Imorgon ska jag på mitt första Aupair möte och som det ser ut just nu så verkar det bara bli jag och min kontaktperson, känns inte jättekul. Förhoppningsvis kommer det fler som inte har anmält sig! Innan var det jag och en tjej till som anmält oss, men nu såg jag att hon hade ångrat sig så hon kommer inte :( Men som sagt jag hoppas ändå att de ska bli bra, håll tummarna lite extra för mig! Jag tycker det är lite synd att ingen riktigt bryr sig om mötena, så ansträngande kan de ju inte vara att träffa andra aupairer en gång i månaden...

Sängdags!!
Kram Ida

 
Det här mina kära vänner är Barack Obamas hus här i Chicago.


Lite bilder från paraden och den floden som de färgat grön..


På väg till floden stannade vi och lyssnade på de här två. Den lilla killen var
grymt duktig på att spela, och charmade alla som lyssnade ;)

Kommentarer
Postat av: Fraids

Jag tror att du och jag hade kunnat ha stora bråk om melodifestivalen :P det är ju tur att man är olika, men eller hur vill man alltid övertyga andra om att just den här låten är BÄST och om ingen håller med blir man sur. fast jag var säker på att måns skulle vinna och blev lite förvånad faktiskt.

2009-03-15 @ 10:50:29
URL: http://fraids.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej! Som du kanske sett på min blogg så skrev jag upp dom fyra först från melo :p Jaha hade du något grönt på dig då? För Julia och Amelie och alla från NV tvåan är i Irland nu och dom var ju tvungna att ha något grönt på sig annars våga dom sig ju inte ut, haha. Snart åker jag!! Nervös :S



Pussa & kramar Olivia & Gnista

2009-03-15 @ 12:36:31
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: Anne Olsson

Hej Ida. Vad du är flitig med ditt "bloggande". Det är så kul att läsa om vad du gör och hur du har det. Blev så glad häromdagen när jag läste om din "toppendag". Du verkar ju redan ha en hel del tjejer som du kan träffa och snacka med. Ska titta på reprisen av melodifestivalen ikväll, för vi var borta igår. Jag tycker också att resultatet var märkligt. Hade hoppats på Selmerlöv eller Dawn-Finer. Ha det gott. Kram Anne.

2009-03-15 @ 14:59:23
Postat av: Mamma

Hej vännen,

satt och vänta att du skulle komma in på skypen ikväll men du är väl på möte med din kontaktperson än, kanske. Det var längesen vi pratade. Imorgonkväll ska vi ju åka med Olivia till stationen men kanske vi ändå kan försöka igen. Nu är Beck slut, klockan mycket och en lång dag som väntar imorgon så jag säger go´natt.

Puss och kram mamma

2009-03-15 @ 23:31:32
Postat av: Susanne

Uärk, den där floden såg giftig ut...



Vill du veta en hemlis ;o)

Jag gillade operalåten och dess sångerska som vann melodifestivalen, hon är riktigt rolig ju!

Kram Susanne

2009-03-15 @ 23:40:26
Postat av: Daja

hihi vad roligt!

2009-03-22 @ 18:56:24
URL: http://daja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0