Supercalifragilisticexpialidocious

Träffade Bob & Sue idag, de bjöd med mig till "Mary Poppins". Den var sååå bra!!! Skulle kunna se den flera gånger om! Lite krångligt med engelskan var det dock, men jag förstod vad det handlade om så det var ju inte så illa. Scenografin och ljuset var jättesnyggt gjort och skådespelarna och dansarna var riktigt bra!
Innan musikalen började var det tänkt att vi skulle äta på Macys men vi var lite tidiga så de hade inte öppnat. Så vi gick till Chicago cultural center och kika lite, tog lite broshyrer. På väg tillbaka till Macys gick vi in på ett ställe som heter Hottix där man kan få teaterbiljetter för halva priset. När man skrev upp sig på email-listan så fick man en present. Man fick välja mellan 4 olika skivor (med musik från olika musikaler), jag valde Mary Poppins, tyckte att det passade. ;)
Tillbaka på Macy's, som är STORT, påminer lite om NK i stockholm faktiskt. Där åt jag en frukt-tallrik med bl.a jordgubbar, ananas och vindruvor. Gott!
Så gick vi då till Palace Theater och såg den fantastiska musikalen. Jag köpte ett program, som sig bör. Funderade även på att köpa ett Mary Poppins-paraply, ni vet med ett papegojhuvud, men det kostade 40 dollar...lite to much.
Efter musikalen gick vi till en hotellrestaurang för att beställa nåt att dricka.
De är så snälla, Bob & Sue! :D

När jag kom hem, lyssnade jag på min nya skiva! När jag hade ätit lite middag, träffade jag Ann på Starbucks, hon hade feber :( Efter Starbucks gick Ann hem och jag gick för att möta Julia på busshållplatsen. Sen gick vi hem på mig och tittade och lyssnade på Astrid Lindgren (Pippi, Lotta, Ronja..) Trevligt värre! :)

Supercalifragilisticexpialidocious
(superoptimistiskttoppipangfenomenaliskt, som det heter på svenska)
Kram Ida

Programmet :)


Scenen. Det var en väldigt fin teater!

 
Supercalifragilisticexpialidocious. I LOOOVE!!!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Haha jag hade lätt köpt de paraplyet :P Puss your sis!

2009-03-23 @ 09:02:17
URL: http://gnistuss.blogg.se/
Postat av: Elin

Du ser ju ut att ha det kanon Ida :) kram

2009-03-23 @ 12:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0