Toppendag!!

Är så glad ikväll, borde gå och lägga mig men än är jag lite för pigg för det! Det har varit riktigt kallt idag, just nu är det -5 grader...var tog värmen vägen??
Efter middagen ikväll gick jag till Starbucks, tog med mig min bok, köpte en kopp choklad och satt och myste. Rätt som det var kom Julia förbi med sin vän från Tyskland (som är på besök). De slog sig ner hos mig och vi satt och pratade tills de stängde, dvs kl.22. När jag väl kom hem ringde Ann och undrade om hon kunde komma över med lite pengar hon är skyldig mig. Så hon var här ett tag, trevligt!! När hon gått hem pratade jag med Sophie på skype. Sophie är en kompis från Sverige som är i Californien just nu. Pratade även lite med Andrea (en kompis som bor i Kina för tillfället) på msn :) Jag kikade också in på internetbanken och såg att jag var mycket rikare än jag trodde och det är ju aldrig fel! ;D

Pratade med farmor på skype innan idag! Så gulligt att du/hon fixat webbkamera och skype bara för att kunna prata med mig :) Vi pratade i 57 minuter för att vara exakt. Man har ju en del att prata om när man inte setts på länge och när ett stort hav skiljer en åt!!

Det är väldigt kul att läsa era kommentarer! Jag blir så glad av att veta att ni läser bloggen! Och, ja det är mycket filmtittande, men det är ju ett mysigt sätt att umgås! Och här vill man unna sig lite mer, dessutom är det lite roligare att se en film och veta att den inte har kommit ut i Sverige än :P
På tal om Sverige... Nu när man är i ett annat land så uppskattar man allt där hemma mycket mer! Familjen, vännerna, naturen, maten..knäppt att man måste resa så långt bort för att lära sig uppskatta det man har närmast!

Kram, kram!
Ida


Riktigt avslappnande att sitta på ett kafé och läsa! :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Ida!

Jag vill börja med att säga grattis på namnsdagen. Äntligen blir jag färdig att skriva till dig.Jag o min övriga familj följer dig på din blogg varje dag.Här är allt ok förutom all snö som har kommit idag.Det är roligt att läsa vad du gör och hur du har det.Imorgon ska vi ha tjejträff när killarna spelar poker.Nu måste jag förhöra Oscar på hinduismen o buddismen han har prov imorgon och tycker detta helt onödigt att lära sig ,han undrar vad han har för nytta av det. Ha det så bra och många kramar från Åsa m familj

2009-03-12 @ 20:29:05
Postat av: mamma

Hej vännen,

Grattis från en Viktoria till en annan.

Puss mamma

2009-03-12 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0