Vis-tokig

Kanske är det för att jag är så långt bort från Svergie som man blir lite extra patriotisk och tycker extra mycket om det som är typiskt svenskt men i vilket fall så är jag väldigt mycket inne på Cornelis Vreeswijk, Allan Edwall, Lisa Ekdahl och andra svenska artister med fina visor. Gärna typiska svenska visor i moll, som "Trogen vän" från Rasmus på luffen...kanske är det därifrån jag blivit vistokig. I vilket fall så är det faktiskt ganska trevligt :)

Jag funderar skarpt på att köpa en gitarr här! Kan ju skeppa hem den när det är dax att åka hem, de är faktiskt billigare här! :)

Ikväll åt jag på Chipotle, en mexikanske snabbmatsrestaurang kan man väl säg. Jag åt tre små tacos med kyckling, tomat, majs, guacamole och annat gott. Det är sista kvällen som Lisa är här, hon åker nämligen hem imorgon så vi fick ju hitta på nåt extra! När vi ätit våra tacos och burritos gick vi till Dunkin' Donuts och åt glass. Julia köpte också hålen i Donutsen, dvs den "degklumpen" de trycker ut för att få hål i donutsen. Aldrig mer ska jag äta dem!! Fruktansvärda!!

Hönan Agda - Cornelis Vreeswijk

Det här är ju inte precis en av dem där fina visorna i moll. Men jag har faktiskt
aldrig hört Cornelis själv sjunga den här förrän nu. Och han gör det ju så himla bra :)
Lyssna!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej vännen,

jag trodde jag hade tjatat ut just den visan. Du skulle kanske köpa en stålsträngad, det är jag sugen på.

Puss mamma

2009-03-19 @ 15:40:30
Postat av: Agnes

Hönan Agda är så fin! Lyssna även på en av mina favoriter, Polaren Per är kärlekskrank :)

2009-03-19 @ 16:53:04
Postat av: Camilla

Jag gillar också Agda starkt. han har förövrigt många fina visor. Du äter väl inte för mycket onyttigt????? var rädd om dej

Ha det gott

Från oss i ett soligt V Karup

2009-03-19 @ 19:14:32
Postat av: Daja

ja man får en hel del nya läsare om man är på blogg.se startsidan. men det innebär massa massa jobb också :P se bara hur lång tid det tog för mig att svara på din kommentar :P

2009-03-19 @ 22:54:04
URL: http://daja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0