Jag serr något GRÖNT!! ...-Träd?

Idag har jag kunnat ta det väldigt lugnt. Hade inte så mycket att städa i förmiddags, Stora M är på läger och Lilla C hade fotboll kl 5. Skönt med såna dagar också. Och det är ju så mycket lättare (och roligare) att ta hand om de var för sig! Då kan man verkligen göra vad de tycker om och slipper försöka övertala nån att göra något eller försöka komma på nåt som båda kan gå med på att leka...
Ikväll stannade jag hemma och tittade på Björnbröder 2 med familjen. Det var väldigt spännande att höra hur den låter på engelska. Faktum är att älgarna är, kanske inte riktigt lika bra som på svenska, men inte långt ifrån. På engelska har de en kanadensisk dialekt som blir väldigt kul :)  Caroline (storasyster som kommit hem från London) gjorde svensk chokladpudding från "Ekströms" ikväll, det var gott!
När jag gick ner på mitt rum, ringde jag Anne och eftersom vi var för lata för att träffas så spelade vi Canasta och Uno på internet istället och pratade via skypen. Väldigt trevligt det också faktiskt..och ingen behövde gå hem själv i mörkret :)

Nu borde jag sova..meeeen jag tror jag ska spela en runda canasta till...
Puss & Kram

Björnbröder-Älgarna
Bara för att det här klippet är så bra!!
 

Björnbröder på engelska
Det här är när man först får se älgarna, om nån är intresserad av att höra dialekten :)
Spola fram till 7.10

Kommentarer
Postat av: Fraids

Åh, kärlek till trädet!

2009-05-28 @ 09:23:46
Postat av: Olivia & Gnista

Hej! Gissa leken äger :P Hhaha

Pussar ses snart <3

2009-05-28 @ 11:25:55
URL: http://gnistuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0