Santa Monica, LA - Ankomst + Torsdag

När klockan var 17.30 gick jag till bussen, kunde fortfarande inte fatta att jag skulle åka till LA och hälsa på Sophie. Resan ut till O'Hares flygplats gick i alla fall bra! Efter att ha irrat runt ett tag på flygplatsen (det är ju inte den lilla..), så hittade jag till slut rätt terminal och rätt gate. Innan jag visste ordet av så satt jag på planet. När jag gick förbi i första klass så såg jag ingen mindre än Joel Madden, Nicole Richies pojkvän och medlem i Good Charlotte!! Så jag såg en kändis redan innan jag var i LA, resan började bra!

Flygresan tog ca 4 timmar, utan film och snacks, det enda vi fick var ett glas dricka. Tiden på planet ägnades åt läsning, läser just nu "Änlgar och demoner" av Dan Brown (på engelska..). Dessutom hade jag ju så klart med mig min nya musikmaskin, full med en massa bra musik!!
När jag landat gick jag inom Burger King och köpte lite mat till mig och Sophie, jag hade ju inte ätit nåt sen lunch och nu var klockan 11 (dvs.1 i Chicago). Sophie mötte upp mig där man hämtar sitt bagage och sen tog vi taxi hem. Väl hemma käkade vi och gick sen och lade oss!

Torsdag
Sophie hade lektion på morgonen, och när hon kom hem låg jag fortfarande och sov. Men jag var ganska snabbt på fötter, vi åt lite frukost och sen började dagens bravader! Först visade Sophie var hon går i skola, Santa Monica College, verkade väldigt mysigt.
När det var dax för lunch gick till ett ställe som hette "Urth Café", de serverade bara organisk mat. Mat är ju inte särskilt billigt här, men det var väldigt gott och man fick mycket för pengarna.

Mätta och belåtna tog vi oss till piren. Åkte pariserhjul och var inne i souvenirbutiker. Köpte bl.a. en fotlänk.
 
Vi bestämde oss för att hyra cyklar och cyklade sen till Venice Beach. Det var verkligen hur mysigt som helst att cykla längs med stranden, njuta av vädret och titta på allt folk!
 
Vi ville ju även gå runt och titta lite i Venice så vi cyklade tillbaka till piren, lämnade tillbaka cyklarna och tog sen bussen tillbaka till Venice.. Lite shopping blev det allt, ett par nya skor, och ett par tishor. Jag gjorde dessutom en henna tatuering på foten, är så glad att den inte är riktig för den ser för jäklig ut, rent ut sagt :P Men, men ser man den på håll ser det ju bra ut!

Eftersom det var valborg så vankades det fest på kvällen, tyvärr blev det inställt. Men lite senare så pratade Sophie med sin kompis om att kanske dra ut, fast det funkade ju inte för mig. Till slut bestämde vi att jag skulle låna en annan tjejs leg. eftersom hon inte skulle med. Sagt och gjort, jag och sophie fixade till oss och sen bar det ut i den sista aprilnatten för i år. Vi hamnade till slut på en bar i Santa Monica (yes jag kom in, trots att tjejen på legget hade mörkt hår!!). Bra, lite äldre musik, typ Michael Jackson, 50-tals rock och mot slutet lite modernare :D Det var dans, dans, dans!

  
Det blev en lång natt, men det var kul :D En dag gick väldigt snabbt. Imorgon får ni höra om Fredagen!

To be continued..
Måste hämta tjejerna, men jag fortsätter ikväll..

Ciao!
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0