En månad till julafton!

Idag är det galet nog bara en månad kvar till julafton!! På söndag är det första advent och sen kommer det gå snabbt som bara den! Känn ingen press nu.. ;)
Igår frågade Phil och Madelaine om jag ville stanna längre. Jag sa ja, tänker stanna i ytteligare 6 månader! Tänkte att det var lika bra....
..eller nä inte riktigt. Jag saknar er där hemma alldeles för mycket för att stanna och har dessutom planer för framtiden. Men det var ändå svårt att säga nej, Madelaine såg uppriktigt ledsen ut, och det finns ju stunder som är riktigt bra! Fast nu har vi pratat om det i alla fall så det är väl bara att njuta av de sista två månaderna. 
De berättade också att de ska fira jul i Sverige, Madelaines mamma börjar bli ganska gammal (över 80), och ville inte komma över hit i år. Lite trist är det väl, men å andra sidan så får jag fira med Bob & Sue nu, och det är ju inte heller helt fel :)
Någon som har förslag på bra julklappar till dem?

Imorgon fyller Caroline år, eller idag blir det ju för er del, den 25 nov. Barnen går bara i skolan till 12 eftersom det är thanksgiving på torsdag. '

Dagens skratt fick jag från senaste Doobidoo avsnittet. När Lasse Kronér presenterar Flickan och Kråkan, med Mikael Wiehe, men sen när klippet drar igång så är det Lasse själv som sitter där och sjunger! Och han blir så paff!!! Inte lika kul i text, om ni inte såg programmet så kika in på svtplay

Nä, nu ska jag krypa till kojs!

 
Smile and wave, everybody, smile and wave!!  -Med Jule på flygplatsen.


Anna, Camilla och jag efter att vi ätit på Cheesecake Factory


Anna, Camilla, Julia och jag hemma hos Camillas kompis Tom

krams.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej vännen,

6 månader till och de hade fått stå ut med mig oxå...

Kram mamma

2009-11-25 @ 18:41:33
Postat av: Fraids

Gött att du inte stannar 6 månader till. Jag blev lite orolig. I want you in Sweden!

2009-11-25 @ 19:29:33
URL: http://fraids.blogg.se/
Postat av: Alice

jag då, som "precis" har träffat dig tänkte mer på att jag fick vänta ytterligare sex månader till på en brakfest! ;) men jag förstår att de vill ha kvar dig!

2009-11-25 @ 21:49:46
Postat av: Alice

jag då, som "precis" har träffat dig tänkte mer på att jag fick vänta ytterligare sex månader till på en brakfest! ;) men jag förstår att de vill ha kvar dig!

2009-11-25 @ 21:49:46
Postat av: Berit Hjalmarsson

Hej Ida

Ja, tiden går fort även här hemma. Den här veckan har jag haft semester och "julstökat". Vi bakade storbak hos Daniel i stenugnen i helgen och igår var mor och far här och vi gjorde pressylta. Jag hoppas att du får en härlig adventstid med olika julförberedelser blandat med fest och mys. Ha det riktigt gott och ta vara på upplevelserna som ges.

En stor varm kram från Berit m. familj

2009-11-26 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0