Indiana Dunes

Ännu en helg har passerat, och en ny vecka startar imorgon. Nu har jag haft första lektionen i alla mina kurser, ja, utom i grammatik-kursen som var inställd. Faktiskt så har alla kurserna varit bättre än förväntat hittils! Teckenspråk var väldigt kul, men lite förvirrande eftersom jag kan en del tecken på svenska. T.ex. så kan jag det svenska alfabetet men nu är jag tvungen att lära mig det amerikanska. Men det är kul!
Photoshop har jag ju ingen som helst erfarenhet av men jag har alltid velat lära mig det. Även det blir lite krångligare på engelska då vi ibland pratar i "inches" istället för "cm". Fast ge mig ett par lektioner så ska det nog ljusna lite, just nu är det svårt att hålla reda på pixlar, resolution, jpg. och psd.-filer osv. Jag ska hålla er uppdaterade och vem vet, det kanske kommer in lite smakprov här på bloggen på mina nyvunna photoshop-egenskaper.

Igår efter kursen så hämtade Bob& Sue mig på skolan. Andy och Elisabeth var också med. Sen körde vi till ett ställe som heter "Indiana Dunes". Det är en nationalpark som ligger intill sjön där man har sparat en massa sanddyner. Ja, här kommer lite bilder istället så får ni se hur det såg ut!



Nere på stranden:


Vi åkte vidare till en annan del av parken, där de bl.a. bevarat ett svenskt gårdshus



Tänk att det faktiskt bodde svenska immigranter här för 100 år sen..

Efter några timmar ute i naturen åkte vi till ett ställe som jag tror hette Chesterton.


Inte allt är stort i USA ;) -Huvudgatan i Chesterton. Det var förresten från den här lilla byn/staden som författaren till "Wizard of Oz" kom ifrån.


Julen är redan på väg...


Vi avslutade kvällen på en, tro det eller ej, italiensk restaurang.


En härlig lördag!! :D

krams.


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej vännen, sitter på jobbet och läser din blogg idag. Jag har rast men det är upptaget i pers.rummet så jag satte mig vid datan på avdelningen. De andra är ute. Vilken härlig helg du verkar ha haft, det är nästan så jag längtar tillbaka och önskar att jag varit med er. Här är det grått och mulet, riktig höstdag. Vi får försöka skypa snart eller träffas på fb. Puss och kram, mamma

2009-10-26 @ 13:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0