Första klassen avklarad!!



Nu har jag äntligen fått rätt på alla kurser, så nu borde jag få ihop mina poäng. Det ingår nämligen i AuPair programmet att samla ihop 6 credits (ungefär som högskolepoäng om jag förstått det rätt..). Ikväll började första kursen "Fundamentals of Composition". Där ska vi lära oss hur man skriver en bra uppsats, eller hur man kommer igång och tips på hur man kan få till det bra. Verkar faktiskt ganska kul, det är ju förhoppningsvis bra att ha med sig när jag börjar plugga igen.
Imorgon ska jag börja en grammatik kurs, på lördagsmornar kommer jag ägna mig åt teckenspråk och på söndagar åt Photoshop. Föhoppningsvis blir det inte alltför mycket läxor och så. Jag vill ju inte bli av med all min fritid.

Efter kursen ikväll så gick jag till Urban Outfitters och köpte mig två nya kollegieblock. Jag visst nämligen att de hade fina, och ikväll fick man 2 st för 10 $ (eller 11 med momsen..). Jag var också inne på Walgreens för att kolla deras halloweenutbud. Halloween närmar ju sig med stormsteg, tänkte att jag skulle ta med kameran en kväll och ta kort på alla utsmyckade hus! Iaf, så har jag tänkt sätta ihop min egen kostym som förhoppningsvis ska fövandla mig till en midnattsälva eller en midnattshäxa. Och jag blev så glad när jag upptäckte att Walgreens hade nästan allt som jag behöver!! Så nu slipper jag köpa en kostym för 60$ som jag ändå knappt kommer använda.


Bara för att jag gillar Alice : )


krams.


Kommentarer
Postat av: Fraids

Åh! Teckenspråk? Skulle jag vilja testa lite. Kan bokstavera mitt namn och några få tecken.

2009-10-22 @ 16:17:38
URL: http://fraids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0